Chance Liga
Pod heslem „Chance Liga je FENOMÉN“ odstartovala Ligová fotbalová asociace historicky největší brandovou kampaň zaměřenou na propagaci nejvyšší domácí soutěže a ligového fotbalu obecně. Do kampaně se zapojily všechny kluby Chance Ligy a tvářemi se staly vybrané hvězdy soutěže. Na kampani s LFA spolupracoval také přední český módní návrhář Lukáš Macháček, který navrhl pro akci unikátní bomber.
„Rekordní zájem fanoušků i partnerů, výrazný posun ve vnímání značky a úspěchy v evropském srovnání. To jsou jen některé z důkazů, že ligový fotbal v Česku zažívá mimořádně silné období. I proto dnes můžeme bez ostychu konstatovat, že je na domácí sportovní scéně skutečným fenoménem. A právě na to chceme jako LFA navázat největší celorepublikovou brandovou kampaní v historii, která tuto skutečnost podtrhne, posílí značku Chance Ligy a demonstruje celospolečenský vliv i přesah ligového fotbalu,“ řekl obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.
„Když jsme před rokem vstupovali do ligového fotbalu, věděli jsme, že kromě skvělé hry sázíme ještě na něco víc. A tahle kampaň to potvrzuje – fotbal se stává kulturním jazykem, který mluví i tam, kde dřív zněla jen hymna klubu. A Chance Liga? Ta si tenhle jazyk osvojila s vlastním přízvukem,“ říká za generálního partnera vedoucí sponzoringu značky Chance Martin Ptáčník.
Do kampaně se zapojily všechny kluby Chance Ligy, které poskytly pro natáčení a focení tři vybrané hvězdy. Právě na nich – tedy nejvýraznějších a nejzajímavějších osobnostech soutěže – bude kampaň stát. Její vizuální podoba odráží individuální příběhy, klubovou rivalitu a výjimečnost hráčů, kteří v nejvyšší soutěži působí.
„Už samotné heslo Fenomén má jasně deklarovat, že jde o odvážnou a sebevědomou kampaň, která bude vidět. Zároveň půjde ruku v ruce s moderními trendy, aby dokázala zaujmout nejen tradiční fanouškovskou základnu, ale rovněž přitáhla pozornost i mimo ni, zejména u mladé generace. Právě u ní chceme vytvářet a posilovat vztah jak ke klubům, tak i k individualitám, jak to známe z nejlepších lig světa. Jsme přesvědčeni, že i Chance Liga má osobnosti, s nimiž se lze ztotožnit a vzít si jejich dres do kina, do hospody nebo jen tak mezi kamarády a tím vyslat jasný vzkaz,“ popsal Hajný s tím, že kampaň bude pracovat i s dalšími silnými hesly jako KULT, IKONA či NÁBOŽENSTVÍ.
„Chtěl bych zároveň poděkovat všem klubům za příkladnou spolupráci, díky níž jsme dokázali během tří dnů nafotit a natočit zástupce všech klubů. Dělá mi zároveň radost, že i ze strany klubů a samotných hráčů máme na kampaň jenom pozitivní reakce,“ poznamenal Hajný.
Vizibilita kampaně bude jak v online prostoru, tak také offline, prostřednictvím billboardů a dalších ploch. A to po celé republice, zejména v místech, kde působí kluby Chance Ligy.
Realizace kampaně proběhne v několika fázích, které budou korespondovat s vývojem sezony a budou ji provázet po celou dobu. Vše startuje úvodní fází, v níž se vybraní hráči objeví ve unikátních bomberech, kterých vzniklo pouze exkluzivně 30 kusů jen pro tuto událost. Ve spolupráci s LFA je připravil jeden z nejvýraznějších českých návrhářů Lukáš Macháček.
„Fotbal už dávno není jen o hře samotné. Jeho vliv zasahuje do mnoha oblastí každodenního života – a móda je jednou z těch nejvýraznějších. Jako LFA si to dobře uvědomujeme a nechceme zůstat pozadu. Proto jsme se rozhodli spojit s někým, kdo je ve své tvorbě originální, autentický a dokáže oslovit mladou generaci. A právě tím je Lukáš Macháček. Velice nás potěšilo, s jakým elánem se spolupráce zhostil, a jsme přesvědčeni, že vzniklo něco, co vzbudí emoce a přitáhne pozornost,“ dodal Hajný.
S Lukášem Macháčkem navíc LFA spojila síly i v rámci dalšího projektu, který bude představen před startem ročníku 2025/26.
Veškeré zmíněné aktivity vycházejí z dlouhodobé marketingové strategie Ligové fotbalové asociace, kterou představila na jaře 2024. Jejím cílem je nejen posilovat značku obou profesionálních soutěží, ale také oslovovat zejména mladou generaci, budovat u ní vztah k ligovému fotbalu a ukazovat, že ligový fotbal je fenomén s přesahem do módy, kultury, gastronomie i dalších oblastí, které mladé lidi zajímají.